Islamic Widget

Saturday, March 26, 2011

tentang sesuatu itu~

assalamualaikum... hari nih cerita kan serba sedikit dari pandangan saya yang tak laa sehebat mana..cume saya kerap kali berfikir tentang sesuatu...

Setiap hari sy menyusuri blog blog tulisan yang semakin berkembang seumpama cendawan selepas ujan...namun saya sangat tertarik kepada blogger blogger yang membincangkan dan menghuraikan pandangan masing2 mengenai Islam sebagai medium dakwah mereka.... Saya mendoakan agar blogger yang memperjuangkan agama Allah Swt dengan ikhlas ini sentiasa dimudahkan urusan Akhirat dan Dunia..

Namun...
ada segelintir blogger2 yang kerap kali mengaitkan perkara2 yang berkaitan islamiyah akan tetapi akhlak n adab tidak nampak seperti memperjuangan Islam.. malah ada yang mendedahkan gambar2 mereka sendiri yang sepatutnya tidak perlu didedahkan dalam Facebook or tweeter or ape ape.. Mereka menghuraikan ilmu ilmu islam,berdakwah.. tetapi aurat tidak dijaga... pakaian ketat ketat... malah sebilangan nya ade juga menghuraikan Al-Quran dan Hadith hanya untuk menghalalkan perbuatan mereka.... masyaallah..
Tak terkecuali yang menghuraikan Al-Quran dan Hadith hanya mengikut nafsu tanpa berlandaskan pandangan ilmu pengetahuan atau pandangan ulama.

yang paling mengecewakan... mereka menyebarkan dakyah dakyah yang tak betui ini melalui platform spt Facebook Dsb nya..bagi mereka yang kurang pengetahuan akan terus menerus menyebarkan pandangan yang rosak ini tanpa memikirkan kesan nya pada Umat Islam..

Yang terbaik... kita jangan terus menerus menerima sesuatu itu tanpa selidik terlebih dahulu... berguru dan bertanyalah kepada alim ulama` yang di yakini Ilmu-nya..semoga kita juga termasuk dalam orang orang yang benar...

No comments:

Post a Comment